Dron-nad-Skopje.jpg

Во Македонија има над 1.000 дронови. Од нив, само 53 се регистрирани во Агенцијата за цивилно воздухопловство. Ама уште нема центар за обука на пилоти на дронови а ако наскоро не се оформи, во Македонија ќе смеат да летаат само оние дронови чии пилоти имаат странски лиценци. Немањето тренинг центар не чини и од безбедносен аспект, оти сега никој не знае дали тој што го управува дронот може да извади лекарско уверение.

„ Регулативата предвидува проверка на здравствената состојба за добивање дозвола за пилот на воздухоплов без екипаж. Тој што сака да управува дрон ќе мора да помине теоретска и практична обука во овластен школски центар, според одобрена програма и да има над 18 години. Но, ние како Агенција за цивилно воздухопловство немаме право да формираме школски центар, бидејќи вршиме надзор. Може да го отвори било која фирма, увозник на дронови, аероклуб, М-НАВ. Тој центар треба да е впишан во Централен регистар, да има простории, опрема, водухоплови без екипаж, овластени инструктори. Во моментов има пилоти на дронови, македонски граѓани, кои имаат дозволи од Бугарија, Албанија, Словенија“, вели Александар Момироски, инспектор за безбедност во Агенцијата за цивилно воздухопловство (АЦВ).

Со сѐ поголемиот продор на дроновите во речиси сите сфери на живеењето, на удар е приватноста. Есента 2016 во една приградска населба, бил управуван дрон над приватна куќа, газдата го ‘приземјил’ пукајќи во него, а утредента пријавил во Агенцијата дека му ја снимале сопругата што се шетала во дворот.

„Висок ризик од нарушување на приватноста постои. Ако забележите дека ве снима дрон, може да пријавите во АЦВ неовластено летање на воздухоплов без екипаж. Дискрецијата на корисниците е обезбедена во целост“, објаснува директорот на АЦВ, Горан Јандреоски.

Со августовските измени на регулативата за летање на дроновите, се заоструваат условите за регистрирање на леталата. Во Агенцијата мора да се пријават дроновите со поголема тежина од 0,5 килограми но и доколку летаат побрзо од 19 метри во секунда. Секој добива регистарска ознака која е поврзана со идентификационен код, којшто е залепен на воздухопловот и преку УРЛ патека е поврзан со веб-страната на АЦВ.

Повеќе во Независен

Што мислиш ти?
  • Ви се допаѓа оваа вест? Препорачајте ја на Вашите пријателите преку следниве сервиси:
  • Mail