Студентите сакаат електронски услуги наместо редици на факултетите

Studentski-prasanja-Studentski-prashanja-702x336-1.jpg

Голем број на државни факултети во Македонија се уште се потпираат на застарени пракси на работа. За еден студент да се запише на факултет, да запише или завери семестар, да плати школарина, да пријави испит и разни други елементарни услуги на една високообразовна установа, треба да чека ред во студентската служба и да донесе се во ископирана верзија.

Оценките се уште се собираат во принтан документ наречен „индекс“ и за истите да се запишат повторно се чека ред пред кабинетите на професорите. Портфолиото на студентот, односно листата на положени испити, која е нужна за аплицирање за стипендија, за додипломски студии, за работа, не се ажурира автоматски, и не е достапно во дигитална форма, туку за истото да биде издадено треба да се поднесе молба, да се исплати одредена сума на пари и да се чека „амин“ од Деканатот. Слична процедура тече и при поднесување барање за потврда за редовен студент, која е нужна меѓу другото за обезбедување на здравствено осигурување.

Од друга страна, дигитализацијата е скап процес. При дигитализација и на најмалата образовна услуга, потребно е да се купат лиценци, да има доволен број на стручни лица кои ќе го ажурираат системот, да биде заштитен од хакерски напади и да може да се адаптира на сите факултети  кои се под ист чадор на Универзитетот. Факултетите се хетерогена група, која има различни нивоа на дигитален развој, дигитална писменост и потреби. За универзитети кои се состојат од многу факултети, како што е УКИМ, дигитализирање на една услуга која е само една капка во морето од се што може да се дигитализира е сериозен потфат.

Целиот текст прочитајте го на радиомоф

Што мислиш ти?
  • Ви се допаѓа оваа вест? Препорачајте ја на Вашите пријателите преку следниве сервиси:
  • Mail